مراحل فرایند مشاوره بازاریابی دیجیتال

آیا می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال که به سرعت در حال تغیر است؛ عملکردی بهتر داشته باشید و کسب و کار خود را توسعه دهید؟
تیم حرفه‌ای ما با فرآیند و چارچوب مشاوره بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا در این راه به موفقیت‌های بیشتری دست بیابید.

نتیجه عملکرد ما چه خواهد بود؟

برخی از مهمترین اهداف ما به شرح زیر است:

  • خوشحالی مشتریان؛ با سفارشی سازی در نقاط تماس. این موضوع باعث ایجاد تمایل بیشتر به برند، رضایت مشتری و افزایش وفاداری می‌شود.
  • افزایش ROI؛ افزایش فروش در عین حال کاهش هزینه‌های فروش، خدمات و بازاریابی باعث بازگشت سرمایه بیشتری می‌شود
  • بهبود فرآیندهای کسب و کار؛ با اتوماسیون و هوشمندسازی. کارکنان روی وظایف با ارزش افزوده بالاتر تمرکز می‌کنند. ما فروش را افزایش می‌دهیم و چرخه فروش شما را کوتاه می‌کنیم.

فرآیند مشاوره منحصر به فرد ما به شما کمک می‌کند تا به هر یک از این اهداف برسید.
بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه این کار را در چهار مرحله از فرآیند انجام می‌دهیم.

مراحل فرآیند مشاوره بازاریابی دیجیتال ما

برای رسیدن به بهترین نتیجه ؛ فرایند مشاوره بازاریابی در 4 مرحله انجام میشود:
1- تدوین استراتژی
2- برنامه ریزی
3- اقدام (پیاده سازی)
4- بهینه سازی

به شرح هر کدام میپردازیم.

مرحله 1: استراتژی

برای تدوین یک استراتژی اثر بخش، مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. بازاریابی استراتژیک:  اولین کار ما درک صنعت، مدل کسب و کار، اهداف و اهداف شما و درک چالش‌های شما است. 
    ما یک ارزیابی پایه را با تحلیل‌های مشتری، بازار، رقبا و صنعت در صورت نیاز و مجوزهای بودجه/زمان تکمیل می‌کنیم. 
    ما استراتژی بازاریابی فعلی شما و اثربخشی آن را در این زمینه ترسیم می‌کنیم.

2. بازاریابی دیجیتال: ما اثربخشی برنامه‌های بازاریابی دیجیتال فعلی شما را یاد می‌گیریم. 
ما به نحوه ادغام راه‌اندازی اتوماسیون بازاریابی شما با سایر بازاریابی، خدمات مشتری و فرآیند فروش نگاه می‌کنیم.

3. بازاریابی ورودی:  ما تنظیمات اتوماسیون بازاریابی شما را در مقابل بهترین روش صنعت و اهداف شما ارزیابی می‌کنیم:

  • فناوری ، آیا پلت فرم اتوماسیون بازاریابی شما بهینه شده است، به عنوان مثال آیا امتیازدهی سرنخ در جای خود است؟
  • ابزارها ، به عنوان مثال آیا شما دارای شخصیت خریدار هستید؟
  • گردش کار ، مثلاً چه قوانین اتوماسیونی دارید؟ فرآیندهای تولید محتوا و پست اجتماعی شما چقدر کارآمد هستند؟
  • نیروی انسانی و مهارت‌های کارکنان ، به عنوان مثال، تنگناها و شکاف‌های مهارتی کجا هستند؟

ما تحقیق و تجزیه و تحلیل خود را انجام می‌دهیم (عملکرد موجود، داده‌ها، راه اندازی بازاریابی دیجیتال، ابزارها و سیستم‌ها)، مصاحبه‌های متناسب با ذینفعان برگزار می‌کنیم، و یافته‌ها را در یک کارگاه استراتژیک مورد بحث قرار می‌دهیم (جایی که امروز هستیم، جایی که می‌خواهیم باشیم).

مرحله 2: برنامه ریزی نقشه راه

با توجه به بینش استراتژیک، ما یک برنامه خاص برای نقشه راه تحول بازاریابی دیجیتال شما ایجاد می‌کنیم.

نقشه راه برای کسب و کار شما منحصر به فرد است. ممکن است شامل ماژول‌هایی برای موارد زیر باشد:

  • توسعه شخصیت‌ها
  • از بین بردن نقاط ضعف
  • بازسازی سفرهای مشتری
  • بهبود بخش بندی مشتریان
  • طراحی گردش کار هوشمند
  • انتخاب فناوری‌ها و روش‌ها

ما یک نقشه راه و چشم انداز اولیه از یافته‌های خود و بر اساس تخصص خود ایجاد خواهیم کرد. این طرح نقشه راه پایه و اساس کارگاه‌های برنامه ریزی با مدیران و تیم‌ها برای ورودی و خرید خواهد بود. نقشه راه حاصل، سند کار زنده فعالیت‌های ما خواهد بود.

مرحله 3:  پیاده سازی

در مرحله پیاده سازی؛ ما دو جریان مختلف را به صورت موازی پیش خواهیم برد.

بازاریابی: 

ما با تیم شما در فروش و بازاریابی کار می‌کنیم تا بهترین فرآیندها، طرح‌ها و کمپین‌های بازاریابی را ایجاد کنیم. دارایی‌های محتوای جدید باید ایجاد شود. این یک فرآیند بسیار هیجان انگیز برای تیم داخلی شما است.

راه کارهای اجرایی دیجیتال مارکتینگ: 

مهم‌ترین خدماتی که در مشاوره و پیاده سازی دیجیتال مارکتینگ ارائه خواهد شد عبارت است از:

۱. تحلیل و بررسی: شروع کار با تحلیل و بررسی وبسایت و نیازهای مشتریان شما است. در این مرحله، نیازها، هدف‌ها و مخاطبان هدف مشخص می‌شوند و وبسایت شما ارزیابی می‌شود.

۲. استراتژی دیجیتال مارکتینگ: بر اساس تحلیل انجام شده، استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای وبسایت شما تدوین می‌شود. این استراتژی شامل انتخاب کانال‌های بازاریابی، استفاده از روش‌های تبلیغاتی، و تعیین بودجه می‌شود.

۳. بهینه سازی وبسایت: در این مرحله، وبسایت شما برای بهبود قابلیت استفاده و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو بهبود می‌یابد. این شامل بهینه سازی ساختار وبسایت، افزودن کلمات کلیدی مرتبط، ایجاد محتوای مناسب و بهبود سرعت بارگیری است.

۴. بازاریابی محتوا: ایجاد محتوای مفید و جذاب برای جذب مخاطبان و تبدیل آنها به مشتریان است. محتوا می‌تواند مقالات بلاگ، ویدئوها، راهنماها و مطالب آموزشی باشد. همچنین، بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو (SEO) نیز مهم است.

۵. تبلیغات آنلاین: استفاده از روش‌های تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات پرداخت به کلیک (PPC) برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدید وبسایت.

۶. اندازه‌گیری و بهبود: با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل، عملکرد واقعی وبسایت و استراتژی‌های بازاریابی ارزیابی می‌شود. بر اساس داده‌های به دست آمده، تغییرات و بهبودهای لازم انجام می‌شود تا بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما به ارمغان آورد.

در کل، ارائه خدمات شما باید با تحلیل و بررسی، استراتژی‌گذاری، بهینه‌سازی وبسایت، ایجاد محتوا، تبلیغات آنلاین و اندازه‌گیری و بهبود ادامه یابد. همچنین، مهم است که با مشتریان خود به صورت مستمر همکاری کنید و تغییراتی که در تکنولوژی و روش‌های بازاریابی رخ می‌دهند را در نظر بگیرید.

مرحله 4: بهینه سازی از طریق توانمندسازی

بهینه سازی به معنای بهبود اوضاع در طول زمان است. ما این کار را از طریق آموزش، مربیگری مداوم، به علاوه خدمات مدیریت شده برای پیشرفت فنی انجام می‌دهیم.

ما مشتاقیم مهارت‌های بازاریابی دیجیتال داخلی شما را ایجاد کنیم و همچنین فناوری جدید را بیاموزیم.

این فرآیند مشاوره بازاریابی دیجیتال ما است. خوب فکر شده، متناسب با اهداف شما. برای کمک به موفقیت شما.

مشتاق به دست آوردن نتایج بهتر در بازاریابی دیجیتال هستید؟
فرم زیر را برای مشاوره اولیه رایگان رزرو کنید.

Scroll to top